_Home | Western Swing | The band | Gigs | Info & booking | Photo's | Links | Reviews | News
Panhandle Swing
terug

Jean-Pierre Onsia - BCWU Magazine (België)

CD-review
Panhandle Swing 'Plays The Hits Of Bob Wills'

Texas fiddler Bob Wills, zoon van een fiddler, was de eerste die in 1930 door de komst van de radio, country, folk, blues en jazz begon te mixen wat leidde tot Western Swing Om tot deze sound te komen gebruikte hij veel verschillende instrumenten in zijn band. Bob Wills wordt nog steeds “The King Of Western Swing” genoemd. Hij was ook de eerste die graag zag dat er gedanst werd op zijn muziek, al had dit niets te maken met het huidige linedansen. Panhandle Swing kwam voor het eerst samen in 1984 en voor dit album werd een beroep gedaan op gast vocalisten Ruud Hermans, Cor Sanne, Cees Stichter en Annita Langereis. Dat uitgerekend zij de songs van Bob Wills brengen is niet toevallig, Panhandle Swing word tot één van de beste Western Swing bands van Europa gerekend. Met nummers zoals “You’re From Texas”,”Twin Guitar Boogie” en “Ida Red” swingt deze cd als een trein. De meest gekende numers zijn waarschijnlijk wel ‘ Right or Wrong”, “Roly Poly” en “Faded Love”. Verder 2 mooi bijdragen van Annita Langereis op “ Staccato Waltz” en “ Good Man Is Hard To Find”. Over heel de lijn is dit een heerlijke ontspannende cd die je met weemoed laat terug denken aan “The Good Old Days”. Een mooie verzameling hits van Bob Wills & His Texas Playboys op een authentieke manier gebracht door Panhandle Swing.

Muzikanten: Berry Selles (fiddle,vocals, e-mandoline), Michael Gustorff (fiddle), Bertolf Lentink (lapsteel,vocals), Albert Verbeek (guitar) Dirk Schreuders (tenor banjo), Jeroen Sweers (piano,vocal), Pieter Althuis (double bas) Antoon Aukes (drums) Specials guest: Sietze de Leeuw (trumpet, tenor saxophone), Ruud Hermans (vocals), Annita Langereis (vocals), Cor Sanne (vocals), Cees Stichter (vocals)

Deze CD is in België te verkrijgen via de besteldienst van BCWU Magazine of B&NL Country On Line

- _- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

_____